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Unrealエンジン用の顔アニメーションツールのデモが凄すぎる

MayaとUnrealエンジン用の顔アニメーションツール「Snappers Facial Rig v2.0」のデモ映像ですが、これが実にすごい。

モデリングもまるで本物の人間みたいだし、顔の表情の変え方も無理なく自然な感じです。ほんとずっと生身の人間だと思っていましたよ。

以下、ビデオの説明文に記載されている機能をリストしますが、これらのことがリアルタイムで行われているそうです。

-FACS-based rig.

-Adaptive rig: which allows combining any number of expressions using optimized list of blendshapes.

-Real facial muscles constraints: the advanced rig logic simulates real facial muscles constraints.

-Advanced skin shader (for Maya and Unreal): holds up to 16 wrinkles maps and 16 dynamic diffuse maps with micro details and pores stretching.

-Easy to manipulate using facial controllers and/or GUI.

-Compatible with all game engines and animation packages.

-Smooth transition between all the expressions.

-Adjustment layer: freeform manipulation of multiple regions of the face to create unlimited variations of the same expression.

それにしてもこのMayaとUnrealによる皮膚感はすごいな。


Snappers Advanced Facial Rig for Maya and Unreal Engine - YouTube

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このページは、nagasawaが2017年10月 3日 16:43に書いたブログ記事です。

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